primera vegada
mira, mai ho he fet, però tinc moltes ganes, he parlat amb els meus amics i hem diuen que hem farà mal i que hem sortirà sang. la veritat es tinc molta por. he llegit alguns de les respostes que li has donat a diferents persones y la veritat es que segueixo tenint por. Alguns amics ja m'han dit que si volia follar amb ells i jo sempre els hi dic que no perquè tinc por llavors ells hem diuen que perquè i jo els hi dic de que quan em penetri en faci mal. també sempre hem duien que si se la vull xupar la polla però jo sempre els hi dic que no perquè hem fa molt de fàstic. estic fent lo correcte? o es normal que tingui por? y una altra cosa es millor fer-ho amb una persona que ja hagi tingut experiència, o sigui que ja hagi follar mes vegades o amb una persona que no hagi follat fai?
IESP

Hola Chica Secreta!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que no estàs fent res mal fet, ja que tens tot el dret del món a dir que NO i a escollir el teu moment. També penso que és normal que tinguis por i molts dubtes, ja que parlem de situacions noves per tu. A tots ens passa, que davant d'una cosa desconeguda, la por està més prersent... De fet, és la funció d'aquesta emoció: protegir-nos. Gràcies a la por ens aturem a pensar i reflexionar, i ens prenem el nostre temps fins decidir-nos pel que farem.
Et diria que tinguis paciència, ja que tot i que tens ganes de mantenir relacions, potser encara no és el moment. I el millor seria que les primeres experiències fossin amb algú amb qui et portis molt bé, hi hagi confiança i pogueu riure junts (independentment de si ha tingut relacions abans o no). A més, pensa que no cal començar per la penentració, hi ha més coses a fer que ja es consideren relacions sexuals: fer-se petons, tocar-se per tot el cos, masturbar-se junts... Com veus, cada cosa va al seu temps, i el millor és que tu decideixes quan! ;)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat