COSES DE LA PILDORA
Donsveureu... Jo em sento preparada per fer-ho el que passa es que em sento insegura en el tema embaras i esque ua m'estressa la llei de no abortar... Voldria saberne coses, és a dir... No pots fer res? La pildora tambe esta priovida? ESque jo tinc 14 anys i en svan fer una xerrada on ens van dir que nomes te la donaven si anaves al cap amb els teus pares, i aixo en cap cas seria una opció... Aixi que nose, hi ha algun lloc on te la donguin sense adults? HI ha alguna altre manera de no quedarte embarassada quan tens una patinada? Nose coses aixi... Saber que fer si falla alguna cosa sabeu? Val més prevenir que curar jajaja
IESP

Hola Adole!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
T'explico el que has de tenir en compte sobre l'avortament, d'acord? En el nostre país, es pot avortar si es donen aquestes 3 situacions:
a) Ha estat a causa d'una violació
b) El fetus presenta una malformació important
c) Hi ha perill psicològic per la dona: aquest seria el cas d'una noia que no vol tenir el fill i s'ha quedat embarassada sense desitjar-ho.
Es pot avortar lliurement a partir dels 16 anys. Si una noia és més jove de 16, necessita el consentiment patern/matern. Com sempre diem, avortar no és cap cosa senzilla, i sol ser un procés molt díficil per la noia (per la por, l'opinió dels altres, la responsabilitat que implica...)
Pel que fa a la PASTILLA DE L'ENDEMÀ, a les farmàcies i al CAP/Urgències també et la poden facilitar en cas que s'hagi trencat el preservatiu. Al metge és gratuïta, i a la farmàcia costa entre 15-20 euros. De nou, si la noia és menor de 16 anys, ha d'anar acompanyada d'un adult (no cal que sigui els pares) que se'n facin responsable també (hem d'entendre la funció d'aquesta pastilla, i no abusar-ne en absolut)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat