Pechonalitat
Hola!!!
Tinc 14 anys i des de fa uns mesos he començat a tindre una mica de complexa amb els meus pits. Hem van començar a creixer molt rapid (entre els 9 i 10 anys)i ja fara un parell d'anys que em vaig quedar en la meva talla actual de sostens que es una 95.
1. Es posible que em creixen més? Es que a gran part de la meva familia superen la talla 100 i a mi també m'agradaria arribar aquesta talla, pero com ja fa temps que no augmenten ni res no se si será possible...
2. Tinc bastant "canalillo". Es a dir: tinc molta separació entre els meus dos pits (uns cuatre dits mes o menys). M'agradaria saber si es normal tanta separació i si anira disminuint. Y espero que disminueixi, perque realment no m'agrada gens.
3. Per ultim, però no menys important, es la forma que tenen. Segons ma mare, els meus pits tenen forma de llagrima. Pero, sent sincera, a mi em sembla mes que les tinc caigudes. A part, també hem dona la sensació que els mugrons estan cap abaix (i crec que això es mes de tindre el pit caigut que tindre forma de llagrima). Com puc solucionar això? Hi ha algun exercici per aixecar el pit?
Moltes gracies i adeuuuu!!!
IESP

Hola Estels01!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
La forma dels pits ve molt donada per la nostra genètica, de manera que:
1. Sí que és possible arribar a una 100 de pit si les dones de la teva familia els tenen així. Encara ets molt jove, i el teu cos ha de seguir canviant.
2. La separació que hi ha entre els pits ve donada... Si la teva és així, és millor que acceptis la seva forma. NO es poden unir els pits, però segur que queden bé igualment! :)
3. Els pits poden aixecar-se una mica fent esport, com tot el nostre cos! Hi ha exercicis específics per treballar aquesta musculatura, però hauries d'assessorar-te amb un professional d'aquest àmbit (entrenador/a personal). Però per l'edat que tens, segur que no estan pas caiguts! Això passa molt més endavant, i sobretot després de tenir fills... La teva mare fa bé en descriure'ls com una llàgrima, no pas com a caiguts :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat