Millor amiga
Hola, estic en una situació bastant difícil i necessito ajuda:
Porto molt temps sent la millor amiga d'una noia, però aquest últim any ens hem distanciat bastant - no hi ha una causa concreta, simplement cada cop quedavem menys cops - i un dia fa uns 6mesos vam tenir una "xarla"; va anar tot bé, vam parlar com persones adultes pero desde aquell dia se'm feia molt incomode estar amb ella.
El que passa es que ella és super introvertida i no te casi gens d'iniciativa, i era jo que feia que la relació es mantingués.
Tinc ganes de arreglar-ho, pero se'm fa impossible perque no posa gaire de la seva part i per molt que a vegades ho intento veig que les coses no són com abans.
No se que fer! Rendir-me, seguir lluitant per la relació? Vull arreglar-ho, pero estic cansada de estar lluitant des de fa mes d'un any i no rebre resposta per part seva!
Siusplau, necessito consell!!
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Les relacions humanes, igual que les persones, també evolucionen i canvien. I les relacions d'amistat també poden ser diferents en funció del moment vital en què estiguis vivint.
És normal que et faci mal veure aquesta situació i que tinguis ganes que tot sigui com abans, però això depèn de totes dues. Tu ja has posat les teves condicions, així que ara has d'esperar que sigui ella que posi les seves condicions. Si veus que ella no fa cap pas... potser t'hauràs de plantejar posar una mica de distància o definir aquesta relació com una nova etapa! Nosaltres no podem decidir pels altres.
Una abraçada!
www.consultajove.cat