Hola
Hola, sóc el ben tinc 14 anys i desde fa 2 se que soc gai. No se cop explicarli a la gent perque tinc por que no m'acceptin socialment. De momen nomes o se jo i m'agradaria que algun amic meu també o sapigues per tindre amb algú en qui confiar.
Quin consell em donarieu?
IESP

Hola Ben!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Recorda que, pel fet de ser homosexual, NO vol dir que t'hagis de justificar. És a dir, no estàs demanant permís a ningú, senzillament expliques una intimitat teva com una altra. Això ho dic perquè les persones heterosexuals no han de passar per aquest procés, ni han de donar explicacions a ningú si t'hi fixes... Per tant, per què tu sí que ho hauries de fer? Què injust, no?
Però si tens ganes de compartir-ho, et diria que ho expliquis a un amic/ga de confiança. La gent té moltes maneres de reaccionar, i generalment és millor del que creiem en un inici :)
Si hi ha algú que reacciona malament al fet que siguis gai, pot voler dir moltes coses. Alguns possibles motius serien:
- La vostra amistat potser no és molt important per ell/a
- No té prou coneixement sobre el tema i encara es basa en falses creences sobre l'homosexualitat
- Té pensaments masclistes i opina que ser homosexual és ser inferior (perquè és com ser femení)
- També és homosexual i no té el valor de dir-ho com tu
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat