Amor
Hola, sóc una noia de 13 anys i tinc un problema. Bé, tampoc és un problema, el cas és que me enamorat... però de la persona equivocada. I justament aquella persona és el meu millor amic. Ja vaig parlar amb ell i tal, vam quedar que només amics, bàsicament, perquè a ell no li agrado. Jo ho vaig acceptar, però no puc oblidar-ho i realment estic desesperada. Ho passo molt malament sobretot perquè sóc bastant gelosa. I nosaltres, ell, una amiga i jo, som molt amics des de fa temps però tinc la sensació que cada cop m'estic distanciant més i no vull. L'últim que vull és que el perdi. No puc controlar els meus gelos i a vegades ho he arribat a passar molt malament quan estan parlant només ells dos i rient i jo em vull morir. Ja se que suposo que hem direu que ho parli amb ells però no puc, sincerament, m'avergonyeixo molt. Que podria fer per no sentir-me tant malament? Que puc fer per controlar les meves emocions? I si hi ha una cosa que pugui fer per deixar de estar enamorada... Estaria bé saber-ho.
Moltes gràcies, sou els millors!!
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Em sap greu que els teus sentiments no siguin correspostos. Sé que és una situació dolorosa, però no s'hi pot fer res, ja que no podem obligar a ningú a enamorar-se de nosaltres, no?
És difícil controlar els propis sentiments si continues tenint aquesta persona tan a prop. Des del consultori sempre us animem a posar distància si voleu oblidar a algú. Intentar posar distància vol dir deixar de seguir-lo a les xarxes socials, no interessar-se per la seva vida diària i intentar passar el mínim temps possible amb aquesta persona.
En la teva situació és complicat, però potser hauràs de decidir què prefereixes. Si seguir sent amiga seva i conviure amb aquesta situació, o posar distància i poder oblidar-lo més ràpidament?
Sé que cap solució és fàcil, però a vegades no hi podem fer més...
Una abraçada!
www.consultajove.cat