Vull fer dieta
Hola, m'agradaria que em diguesiu quina dieta puc fer amb el menjar, no menjar coses que en greixin gaire i aquestes coses, tampoc demano una dieta molt estricta pero si demano saber el que menjo i que no engreixi gaire com per exemple se que l'oli engreixa quan esta cuit, que moltes patates fregides tambe engreixen, la pitza cada setaman també, pero jo vull saber regular aquestes coses i saber que menjar nomralment dia a dia. Un peto♥
Sara Bujalance

Hola Marina! La millor manera de menjar és la que ens proposa la piràmide alimentària, segons aquesta hem de menjar CADA DIA:
- Entre 4 i 6 racions d'hidrats: cereals, arròs, pasta, pa, patata... (Pensa que 6 racions no vol dir fer 6 plats de pasta, un grapat de cereals -per l'esmorzar, per exemple- ja conta com una ració, un plat de pasta, que és una ració més gran, indica un parell de racions de la piràmide)
- 5 racions de fruita i verdures: 3 de fruita i 2 de verdures
- 4 racions de làctics: llet, formatge, iogurt.
- 2 racions de proteïna: peix, pollastre, ou i carn
- Beure aigua cada dia també
A part d'aquests aliments hi ha d'altres que també hem de menjar-los, però no cada dia, sinó de tant en tant, com la bolleria, les patates xips, la pizza, etc. D'aquests en podem menjar un parell o tres cops a la setmana aproximadament.
Ah! I recorda que tan important és menjar bé com fer esport! A part de menjar equilibradament hem de fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana.
Un apunt sobre el que comentes de l'oli: engreixa igual cru que fregit, el que passa és que cru conserva millor els nutrients i quan el fem servir cru (per l'amanida, el pa...) fem servir menys quantitat que quan el fem per fregir, per exemple. Recorda que l'oli, sobretot el d'oliva, és molt important per l'organisme i és necessari que en prenguem cada dia una mica, per la verdura, l'amanida, el pa, etc. Un petó!