Les meves cuixes...
Hola adolescents! Sóc la Lulu, i tinc un problema amb les meves cuixes... Esque les odio. Me les veig enormes i m'he d'agafar una talla de mes perquè no m'apretin les cuixes. Però aleshores de cintura em van grans. Li he dit a molta gent que em sigui sincera i que em digui si em veu gorda, però em diuen que estic normal... Estic obsesionada. Algún consell? Això també m'ha abaixat molt l'autoestima.
Gràcies, lulu.
InterPersonal

Hola Lulu,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
A vegades ens obsessionem amb una part del nostre cos... i som incapaces de veure-la objectivament. Fixa't, tu mateixa ho demanes al teu entorn i no et creus les seves respostes!!
La veritat és que el nostre cos ens ha d'acompanyar la resta de la nostra vida.... per tant, hem de prendre una decisió (i com més aviat la prenguem, millor): Odiar el nostre cos o estimar-lo i acceptar-lo?
No és fàcil acceptar-lo, però és la millor manera per sentir-se a gust amb un mateix. Et proposo un repte:
Cada dia al mirall buscar una part del teu cos que t'agradi. Tan és si és un part gran o petita (l'esquena, el turmell, una piga o una ungla).
Veuràs com mica en mica podràs ser més objectiva i serà més fàcil estimar el teu cos.
Una abraçada bonica
www.consultajove.cat