Gelosa de la meva amiga
Hola adolescents!
Estic gelosa d'una amiga meva. Fa uns dies em queia molt bé, però ara cada cop que la miro em costa somriure-li. La miro amb odi, i ella es dóna compte.
El motiu és que hi han un noi del meu curs que m'agrada... I crec que a ell li agrada la meva amiga. A més, la meva amiga sembla caure-li bé a tothom! És molt carismàtica i extrovertida, i sense voler-ho, intento ser com ella!
Què puc fer? La veig cada dia al col·legi... I és horrible. No puc més, cada cop em costa més amagar la meva gelosia! :(
InterPersonal

Hola Laura,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot agrair-te que siguis tan sincera amb tu mateixa. La gelosia és un sentiment molt habitual, però molt mal vist, i sempre evitem confessar-lo.
Darrera la gelosia se sol amagar un sentiment d'inferioritat o una avaluació molt dura cap a nosaltres mateixos. Aprofita que et sents així per trobar quins són els punts que enveges d'ella. Pots fer-ne una llista i llavors posar al costat com ets tu. Segurament hi haurà aspectes que ella tindrà més desenvolupats, però després hauràs de fer l'exercici contrari. Quins són els aspectes de la teva personalitat que més destaquen!
És important que sapiguem conèixer-nos i veure els aspectes positius i negatius que tenim, perquè ens poden donar pistes de quines coses podem (i volem) millorar.
Si vols mantenir l'amistat amb ella, hauràs de ser honesta i parlar-ne, explica-li com et sents i què t'agradaria que passés per sentir-te una mica millor. També serà un bon moment perquè ella expliqui com se sent. Si us sincereu, serà més fàcil mantenir la relació i, segurament, s'enfortirà. Però potser només vols distanciar-te una mica. És possible que necessitis el teu temps i d'aquí un temps tinguis ganes de recuperar l'amistat. Valora què t'aporta i si et compensa. Ets tu qui decideixes el millor per tu.
Una abraçada!
www.consultajove.cat