Vull deixar de ser tímida :(
Hola adolescents!
Jo sempre he sigut una noia molt tímida. Em costa moltíssim apropar-me a la gent i començar una conversa. Sempre em quedo en blanc i em poso vermella, cosa que odio.
La gent es pensa que em dóno aires i que sóc una antipàtica. M'agradaria poder parlar-lis i explicar-lis que s'equivoquen.
Què puc fer per véncer la timidesa??
InterPersonal

Hola Laura,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot, m'agradaria dir-te que la timidesa no és negativa! Forma part del caràcter i té molts punts positius. La timidesa permet observar com és una situació i així poder actuar més acord a ella.
Un dels problemes que comporta la timidesa és que, com que pensem massa en què pensarà l'altra persona i en què estem fent nosaltres, no ens permet seguir una conversa. Estem més pendents de si ens posem vermells, nerviosos, de si ens entrebanquem parlant o de què pot pensar l'altra persona... que no ens fixem en el tema de conversa.
La millor manera de passar la timidesa o la vergonya és fer allò que ens fa vergonya. Pots avançar-te i dir: "sóc una mica tímida però..." així tu ja estaràs tranquil·la i podràs parlar del què volies parlar. Intenta centrar-te en què s'està dient i aportar el que tu creguis (Sense pensar gaire).
ànims!
www.consultajove.cat