Distracció constant
Hola adolescents!
El cas és que crec que pateixo déficit d'atenció. I ho dic molt seriosament. He consultat moltes webs a Internet que tracten d'aquest problema, i m'identifico amb tots els síntomes de patir déficit d'atenció.
Quan estic a l'ordinador, no puc estar ni 15 minuts sense canviar de pantalla. L'únic que pot fer que no em distregui és que algú seriós i estricte em supervisi.
Em dic a mi mateixa que no em distrauré, que he de fer deures... Però res. No sé com, sempre acabo distraient-me. No tinc força de voluntat.
Necessito ajuda inmediata, si us plau.
InterPersonal

Hola Laura,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
És molt important que no et diagnostiquis tu sola. Sé que a internet hi ha molta informació, però possiblement s'haurien de comprovar de quina font prové. A més, el Trastorn per Dèficit d'Atenció és un trastorn important que cal que el diagnostiqui un professional especialitzat en trastorns mentals (un psiquiatre o psicòleg). Per tant, de moment deixarem aquesta etiqueta, d'acord?
Per altra banda, la constància i l'atenció s'han d'entrenar. No apareixen del no-res i de cop i volta pots estar concentrada 5 hores seguides! Tan de bo!
Cal que segueixis un entrenament, com una cursa. Primer intenta aguantar vint minuts estudiant o fent el que voldries fer. Durant una setmana fes 20 minuts i llavors descansa'n 5. La setmana següent fes alguns dies on estiguis 25 minuts llegint o estudiant. I mica en mica augmenta les estones seguides de concentració.
Si t'adones que t'has desconcentrat, no passa res, respira fons i torna a la situació que estaves estudiant.
Cal una mica d'esforç i constància, però veuràs com mica en mica notaràs les millores ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat