987654321234567890
Tinc 17 anys, i farà tres o quatre anys vaig descobrir que tenia una malformació a les mames. Sempre havia estat molt acomplexada d'elles, però descobrir que podien operar-se vaig començar a veure la llum al final del tunel. M'ha costat horrors dir-li a la meva mare, i tot i així encara em queden uns quants passos més per aconseguir operar-me, però m'encantaria que pogués ser aquest estiu. No vull que em contesteu amb un "t'has d'estimar tal i com ets" perquè no estic parlant d'una liposucció ni una operació d'estètica corrent, és un complexe enorme i ja no ho faig per vergonya a despullar-me en públic, es que no puc ni mirar-me al mirall. El que volia preguntar-vos era com es cuida una operació de pits, el preoperatòri i el postoperatòri, quines coses hauria de comentar-li al cirurgia, etc. I també si sent menor (tot i que només per un any) em posaran masses problemes.
D'altre banda, farà un any i mig vaig descobrir-me un "tros" de carn arrodonit d'un parell de centímetres situat als llavis menors de la vulva, no fa excés de mal, però si que hi ha cops que és molest i que provoca una picor desagradable.També he de dir que sóc verge i que porto una bona higiene, però que potser l'aparició d'aquest va sorgir quan em va donar per vestir amb roba arrapada. He estat llegint per aquí i veig que hi ha més noies que s'han trobat amb el mateix i que tampoc saben de què es tracta, així que donant-nos informació d'això ens ajudarieu a unes quantes. No puc passar la vergonya de dir-ho a casa, així que no valoro aquesta opció. Sí que vull anar al metge, més que res per si és algo greu, encara que després de tant de temps ja... Respecte a això volia preguntar: 1)A quin metge puc anar sense necessitat d'avisar a els meus pares? En els llocs aquests per joves on et donen preservatius i pastilles del dia després gratis (ara no em surt el nom) també hi ha servei ginecològic? 3)Quin tipus d'exploració em farien? 4)Què puc esperar que em diguin?
Bé, doncs fins aquí les meves preguntes. Perdoneu per escriure tant, però no em sé expressar millor. Moltes gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança i per utilitzar el consultori. Nosaltres som psicòlogues, no som metges ni cirurgianes, per tant, no podem dir-te com funciona una preoperatori ni com cuidar les ferides un cop fet la operació.
El millor per a resoldre aquests dubtes és que consultis amb un metge especialista en cirurgia plàstica, nosaltres coneixem a la Dra. Wyneken
Pel que fa al bultet de la vagina, el millor és que consultis amb un ginecòleg o ginecòloga, ja que que quan en el nostre cos hi apareixen coses que abans no hi eren el millor és que el metge ens ho miri. Si vols consultar amb algú sense avisar als teus pares, pots trucar a
, hi treballen metges, infermers, etc...
Ens sap greu no poder donar-te una solució més concreta però no volem fer-te mal, per tant, el millor és que ho consultis amb un especialista en medicina ginecològica i en medicina estètica.
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat