Hola!
Hola! Tinc 16 anys, encara no ho he fet, i ho vull fer per primera vegada i vull saber si la primera vegada fa mal o que se sent al fer-ho ajuda siusplau!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Cada persona viu la seva primera vegada de forma diferent. Per a que no faci mal el millor és que estiguis relaxada, còmode, tranquil·la, en un lloc on et sentir segura i amb una persona amb qui tinguis confiança i respecti les teves paraules, és a dir, que si a mitges veus que no pots, puguis dir-li que no vols seguir i pareu.
En general la primera vegada totes estem nervioses, és quelcom nou, és una situació diferent, on estàs nua davant d'una altre persona,... tots aquests factors solen fer que estiguem nervioses i nerviosos i per tant el cos no estarà relaxat del tot i per tant, els nostres genitals tampoc ho estaran. Si els genitals estan tensos, es contrauen i fan que la penetració sigui més dolorosa. Per tant, calma.
D'altra banda, si veus que encara no ho vols fer, no pateixis, ningú ha de pressionar-te per fer-ho.
No oblidis els ingredients imprescindibles:
- Preservatius
- Confiança
- Possibilitat de canviar d’opinió
- Lloc segur
- Decisió pròpia
- 0 pressions
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat