PERDUDA
Hola!Fa 4 mesos que tenia una amiga al qual mai ens separàvem, ens agradaven moltes coses i fèiem moltes coses juntes. Teníem molts gustos iguals i sempre ens ho dèiem tot. Sóc molt tímida i només explico els meus problemes a persones que tinc molta confiança que són poques. La qüestió es que fa 3 mesos que no hem dirigeix la paraula. Va començar a parlar-me poc al watsApp, a no fer-me gaire cas i a passar de mi com si no hem conegués. Li vaig preguntar el perquè, que li havia passat, si tenia algun problema amb mi… però sempre canviava de tema.
Vaig pensar que potser necessitava una mica de temps i la vaig deixar, al cap d’una setmana va començar a anar-sen dels grups en els que jo hi era i hem va obrir comentant-me que jo era molt ella, per els gustos, les accions. Jo hem vaig quedar de pedra. Li vaig demanar una breu explicació però no me la va voler donar.
I ara ja fa 3 mesos que no hem parlo, però encara sento aquell buit en mi, que hem falta algo, però penso que es millor així.
No se que fer,, encara fa malt superar aquesta situació. Perdre a una amiga que ho ha sigut tot, en que has pogut confiar.
A dia d’avui encara hi penso, però nose que mes fer perquè hem torni a parlar. No demano com sempre, però només vull que siguem companyes i que no sui tant de mi.
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
El que demanes és complicat, ja que ella té tot el dret a decidir amb qui vol parlar i amb qui no. Tu has intentat parlar-hi i demanar-li una explicació, oi? Llavors potser hauràs de respectar la seva decisió de tallar aquesta relació d'amistat.
L'amistat, com qualsevol relació entre dues persones, canvia a mesura que canvien les persones que la conformen... i es poden passar èpoques més separades i altres molt més íntimes...
Deixa-li el seu espai, a veure si ella fa algun pas, o potser t'hauràs de plantejar començar a passar pàgina... per molt dolorós que sigui perdre una amiga.
Una abraçada ben forta!
www.consultajove.cat