Batxillerat
Hola! Estic acabant 4rt d'ESO i he d'escollir quin batxillerat vull fer. M'agradaria estudiar Publicitat i Relacions Publiques i m'han dit que el millor és fer l'humanístic i social però la veritat es que no m'agrada i el científic i tecnològic tampoc.Llavors només hem queda el artístic, i el d'arts plàstiques tampoc m'agrada però l'escènic sí i tinc un problema. Sóc molt tímida i canto fatal. Tot i així he fet dansa durant 5 anys i vaig fer teatre durant un any. Es a dir, que no se si fer aquest batxillerat i així superar la vergonya o fer un humanístic i avorrir-me durant dos anys. I també m'he mirat graus mitjans però cap em convenç.
InterPersonal

Hola Rina99,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La situació que ens planteges és força habitual. Nosaltres des d'aquí no podem recomanar-te quin batxillerat has d'escollir. Això és millor que ho consultis amb els teus pares o fins i tot amb els teus tutors dels últims anys (són professors que segurament et coneixen més del que et penses). Entre tots t'ajudaran a triar quin és el que s'adequa més a la teva situació.
Recorda que l'itinerari de batxillerat, no et tanca cap porta, sinó simplement et facilita l'entrada a certes carreres universitàries (en funció de l'especialitat), però pots entrar a la Universitat a través de qualsevol itinerari.
Així que valora l'opinió dels que et coneixen, la teva motivació i interès, la comoditat o proximitat de casa i tots els aspectes que tu creguis importants. Posa'ls sobre la taula i escriu pros i contres (això t'ajudarà a visualitzar què pesa més) i potser et serà més fàcil prendre la decisió ;)
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat