Examen!
Hola, tinc un problema... Els meus pares són molt exigents amb les notes, okey?? Jo sempre trec 7, 8, 9 i 10 de notes. Però per l'últim examen de mates no vaig estudiar (no m´habia assabentat que hi havia examen), i el vaig suspendre amb un 1, el meu profe ja m´ha fet una petita recuperació, però l'u encara fa mitja i no se com dir-los la nota als meus pares..., algun consell?
p: No els puc dir que no m´habia enterat que hi havia examen per que encara seria pitjor
InterPersonal

Hola Mire,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc que estiguis preocupada per la reacció dels teus pares, però la nostra recomanació és que siguis sincera. Espera alguna estona on estigueu tots junts i explica'ls com ha anat tot. És molt possible que es decepcionin o s'enfadin, però segur que agrairan la teva sinceritat.
Els nostres pares porten tota la vida preocupant-se per nosaltres i vigilant que no prenguem mal. I quan ens fem grans, aquesta ajuda, tot i que ja no és tan evident, hi continua sent. Per tant, sempre tindrem els nostres pares acompanyant-nos i procurant per nosaltres. En el cas dels estudis, també ens hi trobem. Ells s'han d'assegurar que tu aprenguis el màxim que puguis! Per això els preocupa tant que el teu rendiment disminueixi.
Has d'assumir la teva part de despistada i fer una proposta perquè no torni a passar ;) Segurament així s'adonaran que et preocupes pels teus estudis.
Una abraçada!
www.consultajove.cat