Pares
Hola!
Desde petita tinc una relació no molt bona amb els meus pares. Diuen que em queixo de tot, que no aprofito les coses, sóc una exagerada... Fa poc vaig decidir fer un canvi. No volia que em castiguessin més. Ho vaig intentar, però ells van seguir actuant igual. Pensen que mai canviaré. Crec que ara és el moment de fer el gran canvi, però no sé que fer. ¿Què puc fer per canviar i així ser més ''bona''?
Gràcies
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot valorar enormement aquestes ganes de millorar la relació amb els teus pares! és fantàstic que vulguis canviar. Però potser no cal plantejar-se grans canvis, sinó petites millores.
Hauràs de parlar amb ells i posar-vos petits objectius. Cal que aquests objectius siguin clars i concrets. Per exemple, "ser més bona" no és un bon objectiu, però potser si t'ho planteges com: "ajudar a parar i desparar taula cada migdia" sí que seria una bona manera!
No et planteges mil objectius de cop! És important que ho vagis fent progressivament. Parla amb els teus pares i marqueu-vos tres objectius (ells també poden posar-se "deures" per ajudar a millorar la relació")
A veure si amb una mica d'esforç millora la relació! Ah!! i no us oblideu de fer coses en família ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat