L'estimo
Hola!!!
Mireu sóc una noia de 15 anys. Sempre m'han agradat els nois, el que passa és que va apareixer una noia a la meva vida, al principi erem només amigues perquè no m'havia fixat mai en ella ni res. Al cap d'uns mesos hem va dir que li agradava i jo li vaig donar carbasses perquè a mi no. Però un dia per unes coses, es va acabar enterant de que hem ca començar a agradar. Vam començar a sortir fa 11 mesos. Jo tenia una amiga, li vaig presentar la meva novia i tot semblava bé però al cap d'un temps les dos hem van explicar que entre elles van senir algo i després hem van dir que no. Sovint quedavam les tres plegades i avegades hem sentia malament perquè notava algo entre elles dos però la meva novia sempre hem deia que no i la meva amiga el mateix. Total que al cap d'11 mesos, es va liar amb la meva amiga i hem va dir que no podiem seguir que els seus sentiments havien cambiat, que encara li agradava però no com abans. Jo ho vaig passar fatal i la meva amiga hem va dir que ho sentia molt però després es veu que es van tornar a liar. Aleshores la meva novia i jo vam dir que ella deixaria de parlar a la meva amiga i que al cap d'un temps intentariem tornar i hem va dir que lluitaria per mi. Al cap d'uns dies hem va dir que prou que ho haviem d'acabar (va ser el dia de sant jordi) i a mi no hem va portar una rosa (hem va prometre que me la portaria) sinó que li va portar a la meva amiga. Ara no vull saber res de la Laura (la meva ex amiga) però va al mateix cole que jo a l'altre classe i la veig cada dia i hem fa rabia. I la meva ex hem acabat be pero ja no parlem ni res i a sobre hem va dir que putser acabarien surtin elles dos... nosé que fer hem sento molt sola sense ella, però tampoc vull tornar després de tot ni ella ni jo. Nosé com oblidar-la, si surten hem moro... ajudeume siusplau!!! I com puc suportar veure cada dia a la Laura super bé i jo per dins fatal...?
InterPersonal

Hola Marta,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Hi ha ruptures de parella que poden arribar a ser molt doloroses, oi? i més si hi ha una amiga implicada també.
Entenc que estiguis malament i que tinguis ràbia cap a totes dues. Deixa que aquesta ràbia s'expressi (pots escriure, dibuixar, picar coixins...) i veuràs com t'ajuda a estar una mica millor.
No podem controlar els sentiments dels altres i sembla que entre elles dues hi ha hagut una connexió. Tampoc pots prohibir-los estar juntes. Però has de mirar per tu... Intenta posar distància amb totes dues (evita trobar-te-les, deixa de seguir-les a les xarxes socials....) ja que t'ajudarà a pair la situació.
També és important que et centris en tu mateixa, en fer allò que t'agrada i estar amb altres amics i amb la teva família.
Una abraçada i molts ànims bonica!
www.consultajove.cat