La meva millor amiga
Hola!!
Quan anava a tercer, em vaig canviar d'escola i vaig conèixer a una noia que era molt simpàtica i a mitjans d'any ens vam fer millors amigues. Des d'aquell moment vam ser inseparables. Però ara, estem acabant el primer any d'institut i sento que ja no és el mateix. A l'hora del pati, sempre parlem una estona i fem una volta. No se com, però sempre m'acaba portant a un racó que sempre està ple de nenes de primer. Quan veuen a la meva amiga, se l'emporten i a mi no em diuen res. És en aquest moment quan ella em deixa de banda per la resta d'estona, i a mi ningú em fa cas. Sento que no encaixo quan estic allà, i simplement marxo. Quan arriba el final del dia, ens diem adéu i ens fem un petó i una abraçada, i tot sembla igual que el primer dia que ens vam fer millors amigues. Se que no m'hauria de preocupar, ja m'han dit molts cops que la majoria d'amics no són per sempre, però me l'estimo molt i no se que fer. Si em poguéssiu ajudar ho agrairia molt, gràcies :)
InterPersonal

Hola Dreamer,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La sensació de sentir-se exclòs d'un grup pot crear molt malestar. Entenc que vulguis posar-hi solució. Pel que expliques, no n'has parlat amb la teva amiga, potser seria una bona manera de començar, no creus?
Després de parlar-hi i que totes dues doneu la vostra versió, pots aprofitar aquestes estones per fer dues coses: pots intentar parlar amb aquestes nenes, conèixer-les més i veure si teniu punts en comú, o bé aprofitar per estar amb altres persones de la teva classe.
Has de recordar una cosa: per molt millor amigues que sigueu, podeu anar amb altres persones i relacionar-vos, ja que això enriquirà la vostra amistat ;)
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat