Desplaçada
Hola Adolescets, portava tota la vida a la mateixa escola i aquest any a Batxillerat, m'he canviat a un altre. He fet molts amics nous i en particular un grup d'amigues. Som unes 9 i em cauen totes molt bé, però hi ha moments que em sento desplaçada. No perquè elles em marginin o algo així, simplement desplaçada. Moltes noies del grup destaquen per la seva personalitat, per ser super extrovertides i bojes. Jo ho sóc però només en molta confiança i em costa obrir-me amb elles. Tinc por de que pensin que sóc aburrida i passin d'anar amb mi... No sé la veritat és que només vull que em coneguin bé i arribin a saber com realment sóc, i llavors que em valorin. Què puc fer per obrir-me més?
InterPersonal

Hola Marietaaa,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Pel que expliques, ja estàs dins el grup, no? Tot i totes, quan entrem en un grup, tenim diferents rols. El fet que tu no siguis tan extrovertida com alguna d'elles, no farà que pensin que ets una avorrida! No pateixis!
Crec que ja estàs fent tots els passos per obrir-te. A vegades només cal una mica de temps. Amb el temps agafaràs més confiança i aniràs mostrant altres facetes teves! Però recorda que els grups, com més heterogenis siguin, més enriquidors són!! Perquè els diferents membres aporten diferents punts de vista, i per tant, es poden valorar les coses des de diferents perspectives.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat