SISPLAU CONTESTEUUU URGENTT
Hola, primer de tot gràcies per la bona feina que feu!!
El problema esque jo no soc gaire sociable amb la gent que no coneixu molt be, o sigui em costa. Amb les meves amigues, puc ser jo mateixa i puc ser molt divertida, però amb la gent que no coneixu no sé ni com començar una conversa ni com parlar-hi. M'agradaria que em diguéssiu com poder ser més sociable i ser jo mateixa quan estic amb persones que no coneixu molt bé, i com puc fer que no "sudin" de mi. Vull que vegin que puc ser divertida. Sisplau no contesteu lo de sempre de que sigui jo mateixa i tal, perquè el problema esque no se com ser-ho, em sento super incommoda.
InterPersonal

Hola anònima,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que hi ha moltíssima gent que s'ha trobat en la teva situació. A vegades, quan no dominem una situació, ens sentim incòmodes i no sabem com parlar o com comportar-nos, oi? Em sap greu dir-te que al llarg de la teva vida t'hi aniràs trobant....
De totes maneres, aquesta vergonya inicial es pot rebaixar amb la pràctica. És a dir, les primeres vegades et sentiràs ridícula, necessitaràs tenir pensats dos o tres temes per iniciar una conversa i passaràs nervis, però a mesura que ho vagis posant en pràctica, et sortirà més natural!
No et proposis ser divertida, ja que és molt difícil que tothom et trobi divertida (i més en poc temps), però sí que pots presentar-te com a "simpàtica". Somriu i escolta la persona. Interessa't per ella, per les coses que li agraden, o què estudia.... I intenta trobar alguna cosa en comú (això ajuda moltíssim a fer fluir una conversa).
Veuràs que mica en mica les preguntes et sortiran més naturals i espontànies i sentiràs que ets més tu.
Una abraçada!
www.consultajove.cat