tinc un dubte.. i no se a qui acudir
hola
tincun dubte que noo se a qui acudir espero que hem pogeu ajudar..
A veure jo tinc 15 anys i ja tinc parella :$ els meus pares no ho saben pero jaho hem fet i sempre amb precaució el problema es que avegades quan ho fem hem fa mal i ell hem diu que vagi al ginecoleg.. pero hem fa vergonya perque no hem deppilo i hem fa vergonya que hem vegi tampoc se si hem fara mal... per mi sera important la vostre resposta.
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Les relacions sexuals amb penetració no haurien de ser doloroses. Quan hi ha dolor, pot ser degut a diversos factors. A vegades, si no estem prou relaxades, la musculatura vaginal es tensa i amb la penetració pot fer mal. També és important que la zona estigui ben lubricada.
Anar al ginecòleg és quelcom que totes les noies hem de fer, tard o d'hora. S'aconsella que un cop tenim la nostra primera regla i iniciem la nostra activitat sexual, hi anem per tal de fer una primera visita. En el teu cas, si a més a més sents dolor mentre tens relacions sexuals, amb més motiu es recomana que hi vagis.
És normal que al primer cop d'anar-hi estiguem una mica nervioses i ens faci vergonya, però ja veuràs com no passa absolutament res i és menys del que t'imagines. Normalment a la primera visita el ginecòleg o la ginecòloga et farà un seguit de preguntes per tal d'obrir la teva història clínica: quan vas tenir la primera regla, si les regles són regulars o irregulars, si tens dolors o molèsties, si ja has mantingut relacions sexuals amb penetració, quin mètode anticonceptiu utilitzes, etc.
A nivell físic, solen fer una exploració per comprovar que està tot correcte i, com a part de l’exploració, et faran una citologia vaginal (que consisteix a agafar cèl·lules de l’interior del coll de l’úter per analitzar-les i comprovar que tot està bé). I com ho fan això? Doncs amb un aparell que es diu espècul, que s’introdueix dins de la vagina amb molta cura i que permet al metge agafar les cèl·lules amb un bastonet. No és dolorós, senzillament és una mica incòmode.
Podràs aprofitar la visita per consultar-li tots aquells dubtes que tinguis.
Per últim, que vagis depilada o no, és indiferent. Cada noia ha de portar els genitals com li agradin, per tant no has de patir per res ni t'ha de fer vergonya, ja que hi ha moltes noies que no se'ls depilen.
Esperem haver respost als teus dubtes!
Una abraçada!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat