PREPARADA O NO??
Com sabem si estem preparats per una primera vegada?
Hola, soc una noia de 16 anys que ja he escrit varies vegades per aquí però sempre eren preguntes que no tenien molta importancia. Aquest tema si que em preocupa.
He parlat amb els meus pares (sobre tot amb la meva mare) i m'ha dit que cuan estigui preparada ho notaré.
No es que tingui presa, es que em preocupa que no arribi mai el moment d'estar preparada perque mai he estat
amb ningún noi en plan serio.
1. Com sabem si estem preparats?
Em sembla que es un bucle que no s'acaba mai, perquè no tinc novio perque tinc por de que em deixi portar i faci coses que no vuy fer (tot per no estar sola) i no avanço amb la meva sexualitat perquè tinc por de que no m'agradi, de que no li agradi al noi amb el que estigui i també perquè no estic amb ningún noi.
PD: Tinc un enrenoi al cap que em preocupa molt.
Gràcies per dedicarli un temps. (ho sento per les faltes)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos aquesta situació que et preocupa, i felicitats per tenir una relació tan bona de comunicació amb els teus pares, és important saber que podem comptar amb ells.
Sabràs que estàs preparada perquè estaràs amb una persona important per tu, que et valorarà i valoraràs, i sentiràs que tens ganes de descobrir terrenys que abans no havies tingut ganes d'explorar (la sexualitat en parella). Per la forma en la que has redactat la consulta dóna la sensació que ets una persona que pensa i reflexiona molt les situacions que t'angoixen o et preocupen, per tant, aquesta por a "deixar-te portar per no estar sola" segurament no passarà.
Intenta viure el moment que estàs vivint sense viure el futur, el futur, ja arribarà...
Esperem haver-te ajudat, i gràcies per utilitzar el consultori i confiar en nosaltres!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat