Tinc por...
Hola!
Em dic Martí Vilanova, sóc un estudiant de 15 anys i et voldria preguntar el següent problema, si poguessis perdre el temps dedicant-li uns segons a lo que t'explicare ara, gràcies!
El meu problema es que hi ha un grup al meu insti que són els més "guais". Mi parlo amb tots i mi porto molt be, el problema es que a mi m'agradaria estar dintre de aquest grup per anar amb ells casi sempre (Festes, dinars, etc).
A principis d'any jo i el meu amic ens vam plantajar i prometre que entrariem sigui com sigui al grup. M'he fet amic de molta gent aquest última etapa de insti i m'agradaria que fos aixins. Ajudam a entrar siusplau ara mateix es lo que mes desitjo! Gràcies!
InterPersonal

Hola Martí,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per la teva consulta.
Entenc que tinguis ganes d'anar amb els més "guais", de fet, per això són els populars, perquè la majoria de gent voldria estar dins el grup. Però recorda l'expressió "no és oro todo lo que reluce".
Et felicito per aquest canvi que has fet i per haver-te obert a més gent. És fantàstic conèixer gent nova i relacionar-te, ja que ens obre la ment i ens enriqueix com a persones. Tingues present que allò que determina una amistat poden ser vàries coses: aficions comunes, el fet de viure una situació complicada o a vegades simplement el "costum" d'anar sempre amb una persona o un grupet de persones.
El meu consell és que no et posis l'objectiu d'entrar en aquest grup. Intenta trobar gent amb qui et sentis còmode i amb qui puguis expressar-te tal com ets, ja que sinó viuràs pendent dels altres.... i això, creu-me, no és gens beneficiós pel nostre benestar.
Sé que potser no t'agrada el que t'he dit, però no sempre ens ajuda qui ens dóna la raó, oi?
Una abraçada!
www.consultajove.cat