TOC
Hola, bé, seré directa. Crec que tin TOC, Transtorn Obsessiu Compulsiu. He buscat molta informació per internet i estic seguríssima de que el tinc, no es com quan llegeixes alguna enfermetat i ja et penses que la tens perquè tens alguns símptomes. Sé que no has de creure en els tests que es fan per internet sobre enfermetats però he fet alguns, he llegit molts símptomes i els tinc des de que era petita. De fet, una vegada en broma la meva tieta em va dir que si tenia TOC perquè li vaig explicar manies estranyes que tinc, però en aquell moment jo ni sabia el que era. A mí m' és igual tenir-ho o no, perquè des de petita que sóc així i per a mi ja és una cosa normal, encara que sé que de vegades el que faig o penso no té sentit i he intentat treure'm pensaments, manies i compulsions que tinc, però no ha funcionat. Vull parlar-ho amb els meus pares, ja que al menys m' agradaria saber amb certesa si el tinc o no. Però no puc anar un dia i dir: Mama, que tinc TOC. Com podria fer-li saber que penso que en tinc (i que segurament és cert) d' una forma ''normal''? No vull que s' espanti ni que es pensi que estic boja, a més possiblement s' ho prengui en broma perquè tot ho he llegit per internet. Gràcies!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot, qui determinarà si tens o no tens aquest trastorn serà un especialista. A internet hi ha moltíssima informació, no tota és verídica i evidentment els testos que poden aparèixer no tenen res a veure amb l'avaluació d'un psicòleg o un psiquiatre. Així que posarem les teves sospites en stand by, d'acord?
Si no et comporta cap problema amb el teu dia a dia, ni tampoc hi pateixes, potser no cal anar a fer cap valoració, però si vols assegurar-ho, pots anar primer al metge de capçalera.
Per explicar-ho als teus pares pots fer el mateix que has fet aquí: que t'has estat informant per internet, que t'identificaves amb alguns punts i que t'agradaria fer-te una valoració. És molt possible que els teus pares, si també han detectat aquesta situació, t'acompanyin en el procés.
Una abraçada!
www.consultajove.cat