M'agrada una noia però es lesbi
Hola, em dic Jordi
Tinc 16 anys i fa 4 anys (quan vaig entrar al institut) vaig coneixer a una noia amb la qual ens vam fer amics molt ràpid, ja que teniem molt en comú.
I bueno, ella és molt guapa i tothom diu que fariem molt bona parella. De fet, ens agraden les mateixes coses: compartim passió per les motos, amor pels videojocs i els esports, ens encanten els animals i als dos ens agraden les ties. :(
El cas es que a 1r d'ESO sempre estavem junts i quedavem casi cada dia i feiem deures i jugavem a videojocs amb els seus amics o els meus i bueno, a dir veritat a tots els nois del grup ens agradava almenys una miqueta. A 2n ella anava més amb les seves amigues pero continuavem quedant i bueno, crec que vaig començar a enamorar-me d'ella. Cap a 3r sortiem junts de festa amb la penya i això, i un dia vaig beure més del compte i li vaig dir que m'agradava.
(No ho recordo gaire bé, m'ho van dir els meus amics) i ella va riure i va dir que estava massa begut i em va portar a casa. Després d'això no va tornar a sortir el tema però ella continuava quedant amb mi i aquestes coses i vaig començar a pensar que potser jo també li agradava. Tot i que va ser cap a final de curs i ella se'n va anar a França de vacances i no vam poder parlar molt.
Aquest any a 4t tot continuava igual, però ella havia canviat: estava super alegre i motivada (quan sempre havia sigut la típica noia tímida que casi no parlava mai) i encara em va agradar més i vaig començar a reunir valor per declarar-me, i bueno, fa cosa de dos mesos al carnaval del poble la vaig veure liar-se amb una tia. Em vaig sorprendre molt però no li vaig donar gaire importància perque les noies alguns cops són molt carinyoses entre elles i he vist com es feien "picos" en plan amigues. I bueno, ni s'em va passar pel cap que li agradarien les noies perque a 1r i 2n va tenir algun novio.
Poc després d'això la veia molt carinyosa amb mi i molt alegre i vaig pensar que potser estava enamorada (tenia l'esperança de que fos de mi) vaig preguntar-li a una amiga seva si li agradava algun noi i va dir:
-X? Però si ella és lesbi.
Jo em vaig quedar glaçat.No.No.No aquestes coses no passen. Vaig pensar que potser estava de broma i li vaig preguntar a més amigues seves i totes van dir que era veritat i és més, tenia novia. Em vaig desesperar, pensava que potseeeeer era bisexual i estava experimentant molt i vaig plorar i tot. Més tard vaig sortir fora i la vaig veure amb la que crec que es la seva novia. Se que és molt infantil, però em va fer moltíssima rabia perque la noia aquesta s'assemblava una mica un noi i total és casi el mateix que sortir amb un.
Vaig parlar amb ella i m'ho va confirmar: és lesbiana. Jo continuo anant amb ella, no soc homofob però... realment no crec que sigui lesbi perque fa uns anys va sortir amb nois i crec que això ho diu perque potser algun noi li ha trencat el cor i ara no en vol saber res o algo així. Però potser m'equivoco.
Ara han passat tres setmanes d'això i em sento buit per dins. Estic enamorat d'ella i faria el que fos per ella, de veritat l'estimo. Però passa això. I es clar, jo volía declarar-me i ara no se si fer-ho perque després de tot es la meva millor amiga i no la vull perdre. Però per un altre banda els meus amics diuen "quien la sigue la consigue" o que potser la faig canviar d'acera.I es clar si sortís amb mi juro que la faría feliç cada dia i mai li faria mal. Però ella diu que només li agraden les noies. No la vull perdre, però tampoc soporto veure com s'abrtaça i es petoneja amb un altre noia.
Ja se que semblo un masclista troglodita, però em sento imbecil.
Durant aquest temps he estat bastant xungo i ella ho ha notat, però no li he dit res. I de tant en tant m'intenta fer riure i m'abraça i això em fa sentir que tinc alguna possibilitat amb ella.
No se que fer. He parlat amb els meus pares, el meu germà i els amics. La meva mare diu que potser és una etapa d'ella, els meus amics diuen que 'esta massa bona per ser lesbi' (una gran ajuda, tios) i un amic m'ha dir que no, que si es lesvi ho es i no li agraden els tios, però clar, amb 13-14 anys va sortir amb 2 nois o així i...
PFF estic fet un lio, sento la parrafada però necessitava desfogar-me una mica i la veritat no tinc ni idea de que fer. Em podeu dir que hauria de fer o algo?
InterPersonal

Hola Jordi,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Veure la persona que ens agrada amb una altra persona sempre és molt dolorós (sigui un noi o una noia). Entenc que et faci ràbia i que mantinguis l'esperança que potser és una etapa.
Durant l'adolescència, hi ha moltes persones que passen per una etapa de dubte on descobreixen la seva sexualitat i tenen curiositat sobre la seva orientació sexual. Normalment aquestes persones ho expressen en forma de dubte i sovint no es defineixen.
Però la teva amiga ha sigut molt clara amb tu i amb els seus amics. És possible que als 14 anys sortís amb algun noi (ja que és el que socialment "s'espera" de nosaltres), però ara té molt clar quina és la seva orientació. T'ho ha dit i ho hauràs de respectar.
És normal que tinguis ràbia, però hauries de vigilar amb els estereotips que tens. Què vol dir que una noia és massa guapa per ser lesbiana? Què vol dir que la seva parella s'assemblava una mica a un noi? La nostra aparença no determina en cap cas la nostra orientació sexual!
Finalment, potser hauràs d'acceptar que aquest és un amor no correspost i començar a passar pàgina. Sé que és dolorós, però una de les millors maneres per oblidar una persona és posar distància (li pots explicar que t'agrada i que necessites distanciar-te una mica per no patir tant). Surt amb els teus amics, fes coses que t'agraden i disfruta de la teva família. I poc a poc veuràs com el dolor serà menys intens i podràs apropar-te a altres noies.
Una abraçada i molts ànims!
www.consultajove.cat