Dubte
Bona nit. Per festes del meu poble, m'han dit que vaig fer l'amor amb un noi, però no se si és cert. Si ho és, m'estava marxant la regla. Pot ser que em quedi embarassada? Em pots explicar el cicle de l'ovulació?
Merci.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori d'Adolescents.cat!
En primer lloc, i per a saber si vas mantenir o no relacions sexuals amb aquest noi, el que podries fer és preguntar-li a ell si aquella nit va passar alguna cosa entre vosaltres o no. I així assegurar-te que no és un rumor o una broma pesada que et volen gastar.
També et recomanem que com a mesura de prevenció, per a properes ocasions intenta dur sempre un preservatiu a la bossa per utilitzar-ho en una situació com en la que potser et vares trobar.
Que no recordis res, ens fa pressuposar que vas consumir alcohol. I en aquest sentit volem donar-te un consell: intenta no abusar tan de l'alcohol, ja que la sensació de no saber què fas o no saber què has fet et deixa en una situació de desprotecció que per a la teva persona no és bona.
El cicle de l'ovulació és el cicle menstrual, aquest s'inicia el primer dia que hi ha sagnat i s'acaba el primer dia que comença la següent regla. És cert que hi ha dies en els que som més fèrtils però no hi ha cap dia que no ho siguem.
El nostre consell és que parlis amb el noi t'asseguris del què va passar aquella nit per a poder prendre les mesures oportunes.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL