Hmmm marginació
Hola!
Veuràs, ultimament he notat que les meves "amigues" (i ho poso entre cometes perquè començo a dubtar si son amigues) em marginen. És a dir, a primer d'ESO vaig conèixer-les i van començar a marginar-me i sudar una mica de mi, però vaig parlar amb elles (una cosa que em va costar moltíssim perquè sempre sóc com la que no li importa res i s'ho calla tot i també sóc així com que moolt tímida) i van tornar a ser simpàtiques i a tenir-me UNA MICA en compte, però ara, m'he adonat que passen de mi completament. S'ha de dir que tinc pocs amics. Concretament 3. Però la veritat és que crec que vaig anar amb aquestes dues noies de les que parlo pq ningú em comprèn. Són tots d'un altre món. De petita la gent m'insultava i tal i quan vaig entrar al insti, també però crec que aquest tema està solucionat. Ara la gent em respecta, o al menys no m'insulta a la cara.
M'envaig del tema... El que deia, em marginen. Si queden, no m'avisen, sempre s'esperen la una a la altra al pati i jo si no corro em quedo sola, avegades surto una mica mes tard de classe i elles han pogut sortir abans i començen a voltar i si em veuen passen de mi i quan les enxampo fan veure que no m'havien vist, a l'hora de fer grups no compten amb mi, no em tenen en compte per res. La meva mare em diu que això no són amigues de debò però no puc anar amb ningú més ja que tampoc em cauen bé i bueno no sé com explicar-me... No em trobo bé, sempre sóc amable amb tothom. Quan la gent em coneix (si es molesta a fer-ho una mica ja que ningú em coneix de debò) m'ho diu, que soc molt amable i tal. Aleshores, perquè em toca aguantar això? No ho entenc.
InterPersonal

Hola Sweela!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
Entenem com et deus sentir. Si t'hi fixes quan vas parlar amb elles la primera vegada (tot i que et va costar moltíssim), explicant com et senties, van canviar la seva manera de comportar-se amb tu i la cosa va millorar. Podries tornar a provar-ho, parlar amb elles i explicar com et sents. Si tot i així la seva actitud no canvia i tu no et sents bé, estaria bé que provessis d'ampliar el teu cercle d'amistats, segur que hi ha més persones de la classe que val molt la pena conèixer.
Expliques que ets una noia tímida, però que un cop et coneixen ets una noia amable i segurament molt bona amiga. Prova d'iniciar converses amb altres persones, de mica en mica us anireu coneixent i aniràs trobant altres grups d'amistat amb els quals et sentis bé. Ja ho veuràs! Ànims!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
www.consultajove.cat