SOLUCIO A PELS
Tinc amigues que és depilen tota la zona d'abaix i a mi m'agradaria fer-ho però esque nose si és normal però tinc mooolts pèls a l'anus i a la vagina osigui allà on entraria el penis dons tota aquella zona plena. I nose si les noies normalment tenen pels allà totes o només algunes... I m'agradaria fer-ho com a algo avitual o sigui que no depengues d'anar a una esteticien, que m'ho puegues fer a casa. COm s'ha de fer? Perque esclar susposo que es una zona delicada per fer-ho amb cutxilla, o no? (repetixo que l'esteticent no es una opció sisplau). Tambe he sentit a parlar de cremes depilatories... Allò es bo per la vagina o millor no abusarne? Sisplau orianteume una mica... MOltes gracies per tot el que feu<3
IESP

Hola Adole!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Totes les noies tenim pèl al pubis i als genitals, és normal, i algunes en tenen més quantitat que d'altres.
Per depilar-te aquesta zona tens diferents opcions:
1. Utilitzant una fulla d'afaitar: els avantatges de fer-ho així són que pots fer-ho tu mateixa a casa, sense l'ajuda de ningú, amb un mirallet anant en compte de no tallar-te. Inconvenients, que pots tallar-te i el pèl no s'arrenca, sinó que el tallaràs arran de pell. No trigarà massa dies a tornar-te a sortir pèl i quan comenci a créixer sortirà més fort i és probable que et piqui.
2. Cremes depilatòries: aquests productes es poden usar per depilar les engonals ("ingles"), però no es recomana el contacte directe amb els genitals, ja que podria causar reaccions adverses. Així que aquesta NO seria una bona opció per depilar-te els genitals sencers, però si el podries utilitzar per a les "ingles" i les cames.
3. Cera: amb la cera arrencaràs el pèl d'arrel. Els avantatges són que el pèl trigarà més a sortir, i quan surt ho fa a poc a poc i cada cop més dèbil. Els inconvenients és que és més dolorós i els primers cops si no t'ho fa una altra persona, és bastant complicat i et pots fer mal. Pensa que la cera s'ha d'arrencar bé i requereix pràctica.
Tot i que per a tu no és una opció a dia d'avui, nosaltres et recomanem que si t'ho vols fer bé, la millor opció és anar a una professional de l'estètica perquè t'ho faci i t'ensenyi a fer-t'ho tu mateixa. No tinguis vergonya, ja que estan acostumades a fer-ho.
Esperem haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
Mariona Busto
www.consultajove.cat