Suïcidi
Hola
Fa poc temps (el Nadal de l'any passat) que em vaig intentar suïcidar. Des d'aleshores, crec que la meva vida es una gran mentida, ja que tot el que dic o faig m'ho invento, fingeixo depressions i coses similars. La setmana passada em van enxampar robant, i em vaig sentir com un gran filldeputa. Realment, no sé si m'estic plantejant tornar a intentar-ho. Si us plau, no em digueu que parli amb algú, perquè no tinc valor suficient. Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola Miroki,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i per la teva sinceritat.
Segurament estàs passant per un moment una mica tèrbol de la teva vida. A vegades ens sembla que tot és negre i que no hi ha cap sortida. Però això no és cert i per poder-ho veure necessites tenir gent al teu voltant.
Si no tens prou valor, comença escrivint una carta als teus pares, on els expliquis com et sents, així podràs desfogar-te una mica. Però has de buscar un moment on parlar amb els teus pares. Si vols li pots dir a la teva mare (o al teu pare, amb qui tinguis més confiança), que necessites parlar amb ell a soles i tranquil. És molt possible que ells ja s'hagin adonat que tu no estàs massa bé però que no sàpiguen com apropar-se a tu.
Potser al principi se't pot fer difícil, però veuràs que les paraules t'aniran sortint soles. Recorda que els teus pares són les persones que més t'estimen i que més et volen cuidar, així que dóna'ls l'oportunitat i demana'ls ajuda!
Una abraçada!
www.consultajove.cat