Tampo i sexe?
Hola! Tinc una pregunta que porto molt temps pensan...
Quan et poses un tampó obviament t'el introdueixes per alla, i quan tens sexe tambe introdueixes el penis del noi per alla... i perque no es el mateix? Vull dir, nosaltres ens posem tampons quan tenim la regla, i no ens fa mal, i quan ho fem per primer cop perque fa mal? si en teoria es el mateix no? Amb el tampó no sents res, amb el penis si... Pot ser una tonteria, pero no deixo de pensar en aixo! Perque es? es coloquen en diferents forats? No ho entenc... expliqueumo siusplau!!!
Moltes graciiies! petons!
IESP

Hola Bianca!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
El que et preguntes no és cap tonteria!
El tampó és diferent al penis per dues raons bàsiques:
- el tamany: un tampó és més petitó i estret
- el significat que li donem: quan una noia es posa un tampó sol ser sola i perquè vol. No hi ha cap pressió i acaba aprenent a fer-ho d'una manera automàtica i sense pensar-hi gaire. En canvi, el penis pot fer més por o respecte, i més, estem amb una altra persona (fet que augmenta els nervis, no creus?)
Recorda que quan la penetració fa mal, té a veure amb la musculatura de la vagina: si una noia està tensa o nerviosa, els músculs es contrauen... De fet, si a una noia li fa por posar-se el tampó, també podria fer-se mal intentant-ho!
Hem de saber que la vagina és moooolt flexible i adaptable, però és una part molt sabia del nostre cos: com més relaxades i còmodes estiguem, més fàcil serà introduir-hi alguna cosa (tampó, penis, dits...)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat