Amistat
hola :)
quan vaig comensar 1 ESO em vaig fer molt amiga d'una nena, ens enteniem, teniem els mateixo pensaments, ens o explicavem tot i tal....
doncs fa temps surt amb un nen i aquest nen ijo ens em fet "beffos" de fa un mes, i ens ho expliquem tot i aixo.... Llavors ella esta "gelosa" ellsa em diu que no ho esta pero jo pensu que si perque no es la mateixa amb mi..... Ja no m'explica res, esta tope borde, no vols esta amb mi...
i aixo em mata perque, igualment que jo no puc para de ser amiga amb els seu novio, li he dit que si a ella li molesta parare...... pfff nose que fer, es com haver perdut a una germana!!
Gracies!
InterPersonal

Hola Elena,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
És possible que s'hagi molestat per aquesta nova relació d'amistat que tinguis amb la seva parella. Intenta parlar amb ella i sinó, potser hauràs de posar distància amb un dels dos.... Ja sigui distanciant-te del nòvio o trencant l'amistat amb la teva amiga...
Nosaltres no podem obligar a ningú a ser amics nostres, ni ningú ens pot obligar a fer coses que no volem. Això ho hem de tenir molt clar. Però també hi ha els "efectes col·laterals" dels nostres actes. Quan fem quelcom, és possible que ferim algú, i això ho hem de tenir en compte.
Medita bé cap a on vols tirar: si mantenir l'amistat amb aquesta amiga o, per contra, apostar per l'amistat amb aquest noi.
Una abraçada!
www.consultajove.cat