Fer l'amor.
Ya se que teniu moltes consultes sobre la primera vegada, pero m'agradaria que em respongueu a mi.
Porto molt temps amb el meu novio.Vaig a fer 16 anys, hem sembla una bona edat per fer-ho. No estic preparada del tot, l'estimo molt, pero no estic preparada, nose si es perque una vegada hagi fet sexe amb el meu novio, tingues "por". No sabria com actuar i també tinc por de una vegada fet sexe él deixi la relació, tinc por si no arribo al seu nivell el no es verge, tinc por de no disfrutar. Penso que la primera vegada ha de ser especial.No soc res timida, pero en aquest tema dubto molt.
Una ultima pregunta, la meva pasió es la musica, si fas sexe amb musica pot ser que em relaxi? o alguna cosa aixi?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori, és cert que tenim moltes consultes sobre la primera vegada però totes són diferents.
Primer de tot, el moment ideal no és l'edat que una persona tingui sinó que el moment ideal és quan la persona sent que vol fer-ho, i es sent preparat o preparada, com molt bé dius.
Aquest estar preparada o no pot venir per nervis de saber fer-ho o no, de si anirà bé, de curiositat per descobrir un terreny desconegut, etc. Ara bé si aquest "estar preparada" deriva de pors, inseguretats, poca confiança en l'altre persona, potser hauries de parlar amb ell, i amb confiança dir-li què és el que et fa por, no saber fer-ho, no saber donar la talla, etc... i que ell pugui dir-te que sent al respecte.
Com a consell i aprofitant la teva passió, la música, pensa: com i quan gaudeixes més de la música? quan penses en donar la talla, en complir les expectatives dels altres o quan la sents i et deixes portar sense pensar en què pensaran els altres?
Probablement en el segon cas és quan gaudeixes més de la teva passió, la música, en el sexe passa exactament igual, si estàs en tensió, com passant un examen per donar la talla, no gaudiràs, si et deixes portar tindràs més punts per passar-t’ho bé!
La música et pots ajudar a relaxar-te, utilitza-la!
No m’agradaria enviar-te el missatge sense abans dir-te que si sents que no estàs preparada, per la raó que sigui, no has de fer res que no vulguis, MAI.
Espero haver-te ajudat.
Helena Angel @HelenaAL