estic molt agoviada i necessito ajuda
Hola!
Fa un temps que realment estic molt agoviada i tot m'afecta molt. Ja no és allò que dius:"esque tinc la regla i estic més susceptible". Últimament li dono moltes voltes a les coses, als meus actes, per petits que siguin i tot em preocupa massa. Fa un temps que al meu grup d'amics no estem bé: una amiga ha deixat al seu nòvio, però resulta que aquest és amic nostre també, i jo he ajudat més a la meva amiga per molt que hagués fet les coses malament i crec que ell està decepcionat amb mi, però cada cop que ho intento parlar em diu que no li passa res amb mi i sembla que tot va bé. Una altra amiga està enfadada amb nosaltres perquè li vam dir que no estàvem bé amb ella i ara ja no estem igual. Jo estic "picada" amb una altra amiga pel seu comportament en públic, i per molt que li hagi explicat res canvia.
El seguent tema que em preocupa és que crec que m'agrada el nou nòvio de la meva amiga des d'abans que sortissin i jo el considero molt bon amic i crec que ell també a mi, el problema és que no li puc explicar a ningú i no sé què se suposa que haig de fer. Sé que m'haig d'apartar, i és el que faig, però no puc evitar aquesta atracció. És pràcticament la única persona que m'ha agradat amb la que sé que podria estar-hi sense cap problema, al seu costat em sento molt bé i sé que puc confiar moltíssim en ell. És la seva personalitat i els seus valors els que no em deixen desenganxar-me d'aquest sentiment. Acostumo a pensar molt amb el cap i a renyir-me per aquests pensaments, però aquest cop ja no és tan fàcil de controlar-ho.
gràcies.
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Veig que estàs una mica atabalada, així que intentarem que ho vegis de manera diferent, d'acord?
En primer lloc, les relacions d'amistat no són senzilles i van evolucionant a mesura que canvien les persones. És possible que alguns moments tinguis més bona relació amb uns i al cap d'un temps t'apropis a altres persones del grup. Tingues en compte que per mantenir una bona amistat és imprescindible la tolerància. Vol dir que hem d'acceptar als amics tal com són. Està molt bé que si tenim algun problema en parlem, però hem d'acceptar la reacció del 'altra.
Per altra banda, pel què fa a l'amor... és delicada la teva situació. Entenc que et faci mal i només tens dues opcions: o parles amb ell, li expliques què sents i assumeixes la seva resposta. O intentes allunyar-te d'ell i començar a oblidar-lo.
Una abraçada!
www.consultajove.cat