novio i pares
Hola, no acostumo a demanar mai consells per aquí però espero que em pugueu ajudar ja que el que em passa es una mica raro.
El cas és que nose com dir-los als meus pares que tinc novio, porto un any amb ell i m’agradaria que o sàpiguen ja que tinc problemes alimentaris i tal i ara estic començant anar al nutricionista, al psicòleg alimentari i a un endocrí i doncs clar tinc por que em preguntin si tinc novio i davant de me mare digui que si, ja que no o sap i preferiria dir-li abans, a més a més que la regla se’m retrata o a delanta molt des de que vaig tenir la primera relació sexual amb ell ( m’han dit que la regla et pot venir irregular desprès de la primera relació per molt que anteriorment et vingués regular, al cas que ella es pensa que es pel menjar i tal).
Al principi no em vaig atrevir a dir-ho als meus pares ja que pensava que no duraríem massa, a més a més que no tinc massa relació amb mons pares i principalment crec que això també es degut a les noves tecnologies ja que cada un estem a un aparell electrònic i no tenim massa comunicació diguem, a més a més que sóc molt vergonyosa i mai els i he explicat res de la meva vida i crec que això també m’ha fet tira en darrera per dir-ho, nose la meva mare és la típica que tot o explica a tothom i també em fa cosa que vagui dient-ho a tothom a qui es trobi pel carrer (quan em va venir la primera regla o feia i clar, a ningú li agrada que expliquin les teves intimitats); d’altra banda, el meu pare sempre m’ha com sobre protegit ja que sóc filla única i sempre sóc com la seva princesa i que no li toquin, i mai a volgut que m’ajuntes amb nois i si o faig em renya i tal (cosa que m’ha fet agafar-li por i tot), que val que ho ha d’acceptar i tal però sembla que no o vegi massa ell.
He parlat amb amigues i amics perquè m’ajudessin i tal a que li digui això als meus pares, em diuen que li digui només a la meva mare ja que dintre el que cap és amb qui tinc més confiança i a la vegada qui més m’entendrà, amb qui passo més temps dels dos i qui esta petin més sobre el meu tema alimentari, el problema que nose com fer venir el tema aquest que tinc novio des de fa un any nose com introduir el tema ni en quin moment dir-li ni res d’això em sento impotent i a la vegada dolguda per no tenir seguretat i confiança amb els meus pares i no haver-ho pogut dir abans, nose si m’entens... per això m’agradaria i m’ajudaries moltíssim si nose m’orientessis de com fer-li venir el tema i en quin moment del dia dir-li i tal nose...no puc aguantar-me més això a més que d’aquí poc torno a tenir visita al metge i em temo que m’ho preguntaran... moltes gràcies per adelantat.
sento haver-me allargat tant.
InterPersonal

Hola Carleta,
Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos la teva història. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que tinguis aquesta por a parlar amb els teus pares, a vegades no és fàcil parlar de coses íntims amb els pares. De totes maneres, els teus amics et donen un bon consell: si no tens prou confiança amb tots dos, pots començar parlant-ne amb la teva mare. Explica-li que hi ha un tema que t'angoixa i que t'agradaria explicar-li. Segurament ella ja s'encarregarà de buscar un moment on totes dues estigueu soles i còmodes per parlar amb tranquil·litat. Llavors serà el moment de dir-li: fes-ho tranquil·lament, pas a pas i explicant les raons per les quals no n'havies parlat abans. Deixa que et faci les preguntes i sigues honesta.
Veuràs com, encara que es molesti una mica al principi, de seguida t'entendrà. Recorda que els teus pares són les persones que més t'estimen i que també més et coneixen! Dóna'ls l'oportunitat de poder-te ajudar.
Ja ens explicaràs com ha anat.
Una abraçada!
www.consultajove.cat
carleta!
be, finalment vaig decidir aprofitar el dia de sant jordi per explicar-li a la meva mare, em va reglar el novio un ram molt maco i gran i vaig aprofitar em vaig tancar al meu cotxe i vaig fer venir ala meva mare i finalment va pendre-s'ho bé i de tant en tant em pregunta alguna coseta però poc més, moltes gràcies igualment.