no se el que em passa
Desde fa 2 anys o així, (ara en tinc 15), que no em puc parar de moure, o sigui com si tingues un motor al cos, sempre estic movent el peu i fent sorolls o algo amb les mans. També sóc molt moguda i no puc parar quieta. Abans no era així. A classe per exemple em distrec amb qualsevol seroll i sempre m'estan renyant o em treuen a fora per parlar o per aixecar-me al mig de classe, perque no em puc estar asseguda. Diuen que soc molt nerviosa pero els meus pares no ho entenen. Sempre la tutora els truca per dir que la meva conducta no es bona i sempre m'esbronquen. No se que fer. Jo no vull pero esque ho faig sense pensar. També he baixat el meu rendiment, estudio molt pero no trec molt bones notes..
Perque em passa aixo?
InterPersonal

Hola Astefkova! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot moltes gràcies per la confiança en fer la teva consulta. Entenc que et molesti i més quan sents qeu ho fas sense voler. Jo et recomanaria qeu potser et pot ajudar canviar d'hàbits, per exemple i fer alguna cosa epr relaxar-te. Per exemple, si no fas esport, t'aniria bé de fer-ne perquè així tota aquesta energia la treuries de manera molt positiva i beneficiosa a través de l'exercici. I , si epr altra banda, ja fas molt esport, doncs el qeu et demana el teu cos pots ser que busquis estonetes per relaxar-te. Per exemple, posan-te cada dia 10 minuts, un cop o dos al dia a sobre del llit, ben relaxada i amb una música tranquil.la, i sense pensar res, nome´s escoltant la música.
De totes maneres, també seria interessant que parlis amb els teus pares i els diguis com et sents i qeu realment estàs preocupada perquè no saps com controlar-ho i t'agradaria aprendre estratègies per controlar-ho.Endavant! confia!
Eli Aulet www.interpersonal.cat