Primera vegada!
Primer de tot, m'agradaria ser anònim, si pot ser.
El cas és que tinc 13 anys i vull perdre la virginitat amb un amic. Nose que fer, en part si que vull, pero em fa por.
Nosaltres hem tingut sexe oral i anal, i volem anar a més. Tenim clar que farem servir el condó, però tinc dubtes al cap.
Fa un temps m'estava masturbant amb un raspall i em va sortir una mica de sang, era l'himen? i, si ho era, vol dir que no em fara mal quan ho fagi?
HI ha algun risc amb el sexe amb condó?
Moltes gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori, no pateixis per l’anonimat, ho respectem molt.
Anem a pams:
Que tinguis nervis és normal ja que la penetració per tu és una situació nova que no coneixes i de la que tothom en parla de formes molt diferents.
És molt positiu que tingueu clar que utilitzareu preservatiu quan hi hagi penetració vaginal. El preservatiu no és una opció, és a dir, ha de ser-hi sempre, mentre no vulgueu quedar-vos embarassats i no vulgueu contraure una Infecció de Transmissió Sexual.
Amb el sexe anal també és molt important que utilitzeu preservatiu, a més a més s'ha de tenir en compte que el preservatiu que utilitzeu pel sexe anal no sigui el mateix que utilitzeu per la penetració vaginal, ja que podem agafar alguna infecció si no hem netejat bé l'esfínter.
Pel que fa al tema de la masturbació amb el raspall, si estaves introduint el raspall pot ser que si sigui himen, potser no tot però una part si, això vol dir que no et farà mal el primer cop? No té perquè, si el primer estàs més nerviosa, amb por, inquieta i no et sents còmode segurament el teu cos estarà més tens i la teva musculatura pèlvica també (musculatura que envolta els genitals), si tot està en tensió aquesta primera vegada potser que la penetració sigui més dolorosa.
Si no hi ha por i estàs còmode, relaxada, excitada i tranquil·la amb la situació i amb la persona amb qui vulguis compartir aquest moment probablement hi haurà menys dolor o no n'hi haurà.
El preservatiu és l'únic mètode que ens protegeix de les Infeccions de Transmissió sexual i dels embarassos no desitjats, l'únic risc que té és que com tots els mètodes anticonceptius, pot fallar, i es pot trencar, però això serà un accident i per evitar l'embaràs tindrem el mètode d’urgència (la píndola del dia després).
Espero haver-te ajudat a tu i altres adolescents que es trobin en una situació similar a la teva!
Helena Angel @HelenaAL