Preservatiu
Hola, primerament, gràcies per fer el consultori, ho trobo molt bona alternativa per a tots els joves i a més, la resposta és d'una professional.
Bé, doncs m'agradaria saber quin és el millor perservatiu per una primera relació, millor normal o de gustos? Si és més prim es pot petar? Quin sera l'òptim per un primer cop? A més, voldria saber maneres de comprovar que el preservatiu no estigui petat un cop s'ha utilitzat.
Gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l' Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ens encanta que us sembli bona alternativa, per nosaltres és un plaer respondre els vostres dubtes i consultes!
De preservatius n'hi ha molts i de molt diferents, els que tenen sabors, els que tenen estries, els que són més prims, etc. Ara bé, dir-te quin és el millor, és una qüestió de gustos, hauràs de provar amb quina marca i amb quin tipus de preservatiu et sents més còmode.
Si que et diríem a tu i a altres adolescents que puguis tenir el mateix dubte que els preservatius de sabors els reserveu pel sexe oral.
Podries provar amb un preservatiu normal, l'estàndard, d'una marca qualsevol que puguis trobar en una farmacia, Durex Natural Plus per exemple, i veure com et sents. Si t'agrada i et sents còmode, la primera vegada utilitza'l i si després vols provar-ne d'altres marques doncs endavant! La curiositat és positiva!
A la segona consulta que ens fas sobre com comprovar que el preservatiu no s'ha petat durant la relació sexual, el millor és que quan acabeu i traieu el preservatiu del penis, aneu al lavabo i l'ompliu d'aigua, si hi ha algun “foradet”, l'aigua s'escaparà pel forat del preservatiu.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL