Dubtes importants
Hola, em dic Ivet i tinc 14 anys. Fa un temps em vau respondre una consulta sobre la masturbació i em vau indicar com ho havia de fer. Però me trobat em diversos problemes per gaudir d'ella:
·Primer, jo per arribar a l'orgasme no moc el clitoris sinó que poso el dit del mig a sobre i amb l'altre mà l'apreto i al moc amb força amunt i avall i arribo en trenta segons. O faig b?
·Mons pares no em deixen masturbarme pk em van pillar i em van renyar molt. Llavors ho haig de fer quan ells no hi són. Ajudaaa!
IESP

Hola de nou Ivet!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
1. Evidentment que ho fas bé! Cada persona té la seva pròpia tècnica, de manera que no hi ha una forma concreta d'estimular-se. Si a tu t'agrada així i arribes a l'orgasme, fantàstic!
2. Recorda que la masturbació és una pràctica íntima i personal, de manera que si tu vols masturbar-te ningú pot negar-te ni prohibir-te que ho facis. Però recorda que també és una pràctica privada, de manera que se sol fer a l'habitació o al bany (és a dir, no en espais públics ni si hi ha més persones).
Si els teus pares et tornen a comentar el tema, potser estaria bé parlar sobre la llibertat del propi cos: masturbar-se no és cap cosa dolenta ni perjudicial, ja que permet conèixer el propi cos i estar a gusta amb un mateix!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat