volem però ens fa por
hola bon dia adolescents, soc la Judith i tinc un petit problema: ja portem 2 anys amb el meu novi, ens em liat, em fet sexe oral, ell ma fet ditets.... fa poc vam decidir practicar sexe, però tenim por, ja que cap dels dos a practicat mai sexe, que hauriem de fer si sens petes el condó, i si sens peta on em d'anar. l'altre problema, és, que passa si no entra?? també ens sentim incomodos , si que ens em vist despullats alguna vegada, però en aquesta situacó....
molts gràcies Adolescents.cat
IESP

Hola Judith!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança!
És normal que els primers cops estiguem nerviosos, però és important anar tranquils i sense presses. Si encara no ho veieu clar, no cal corre. La comunicació entre vosaltres és molt important, que pugueu explicar-vos allò que us incomodi, que us fa una mica de vergonya, etc.
En primer lloc, ens hauríem de preguntar què podem fer per evitar que el condó es trenqui? Doncs, moltes coses! Mirar que no estigui caducat, que sigui un preservatiu apte per a la penetració, que s'hagi guardat en un lloc adequat i que estigui en bon estat. També és important col·locar-lo bé i vigilar que es mantingui ben col·locat tota l'estona.
I que fem si tot i així es trenca? Primer de tot mantenir la calma. Com ens trobem en una situació d'urgència, podeu anar al Centre d'Atenció Primària (CAP) que tingueu més proper o al servei d'urgències d'un hospital i explicar, sense cap tipus de vergonya, el que us ha passat. Penseu que és la seva feina i estan per ajudar-nos quan ens passen situacions com aquestes. Ells us derivaran a qui us pugui facilitar la píndola del dia després. També podeu anar directament a la farmàcia i demanar la pastilla de l'endemà que té un cost aproximat de 20 euros.
Recordeu que aquesta pastilla s'ha de prendre en les 72 hores següents a la relació sexual de risc i que només es pot prendre en situacions d'emergència, per tant, no s'ha d'abusar del seu consum.
Per últim, què passa si no entra? Doncs tranquil·litat. Normalment això passa fruit dels nervis, ja que el nostre cos es tensa, no lubrica suficient, i provoca que la penetració sigui dificultosa. Per tant, preneu-vos-ho amb calma i no aneu directament a la penetració. Busqueu un lloc on pugueu estar tranquils i sense interrupcions, i no tingueu pressa!
Esperem haver respost als teus dubtes!
Una abraçada ben forta Judith!
Mariona Busto
www.consultajove.cat