Fluxe vaginal
Hola, tinc 12 anys cap a 13. Tinc dues preguntes: Encara no tinc la regla i totes les nenes de la meva classe ja la tenen i jo em sento extranya. I l'altre és que em surt molt de fluxe i no se perquè. Gràcies
IESP

Hola Edith123!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Cada noia segueix el seu propi ritme de desenvolupament, algunes comencen els canvis abans i altres una mica més tard. Per l'edat que tens pots estar ben tranquil·la, ja que normalment la regla sol aparèixer entre els 10 i 16 anys. Pots preguntar-li a la teva mare a quina edat li va venir, i si tens àvies, també pots preguntar-ho. Saber quan li va baixar la regla per primera vegada a una mare o una àvia ens pot donar pistes per veure quan arribarà la nostra primera regla. No és una ciència exacta però ens pot orientar.
L'augment de flux vaginal és un canvi propi de la pubertat, per tant no t'has de preocupar perquè és del tot normal.
Una abraçada!
Mariona Busto
www.consultajove.cat