Tinc dues coses:
Hola, tinc 12 anys a punt de fer-ne 13. Tinc dues consultes:
1- Vaig a l'institut i porto el cabell molt curt, amb un costat rapat. El que em preocupa, es que la gent li va preguntant a les meves amigues si sóc lesbiana.... A mi això m'està rallant molt, pq em fa tenir molt mal de cap i no paro de pensar pq ho pensen... I si tinc algun gest o alguna manera de fer que em "defineixi" com a lesbiana, pq en realitat no ho sóc i estic passant un molt bon moment amb un noi... Estic passant, pero no paren, em miren, em parlen per whatts, em truquen... Que puc fer?
2- Aquest nen que dic al text d'adalt, es el meu millor amic i jo crec que sento algo per ell, i ell per a mi, per whatts parlem com si ens coneixessim de tota la vida, pero a l'hora de la veritat no em diu moltes coses a la cara, nomes em fa una petita abraçada i em fa riure... pero esq em diu que m'estima molt i tal i no m'ho demostra, pero jo tampoc el vull forçar.... Que puc fer?
Moltes gràcies per atendre'm, necessitava parlar amb algu sobre el primer tema... (No m'atrebeixo amb el psicoleg del insti...)
(agrairia que no es publiques a la columna) Gràcies!!
InterPersonal

Hola Airun02!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
Anem per parts, referents al punt 1, el que defineix a una noia lesbiana no és el seu cabell, ni com va vestida, ni cap gesto que pugui fer. El que defineix la nostra orientació sexual (heterosexual, homosexual o bisexual) és de qui ens enamorem. Per tant, si et diuen alguna cosa, passar és una opció, també tens arguments que desmunten la seva teoria i per últim, si veus que la cosa va a més, sempre pots parlar amb un professor/a de confiança i explicar-li el que t'està passant, segur que pot donar-te un cop de mà i fer que els comentaris s'aturin. No pots permetre que ningú t'ho faci passar malament, per tant si segueix, demana ajuda, no ho dubtis!
Pel que fa al segon punt, a vegades és més fàcil dir què sentim a través del WhatsApp que cara a cara, ja que pot fer més vergonya dir-ho en persona. No hem de forçar a ningú a dir o fer res que no vulgui, però si parleu tant per missatge, sempre li pots comentar que t'agradaria parlar-ho en persona. També pots començar tu expressant els teus sentiments cap a ell.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada i molts ànims bonica!
Mariona Busto
www.consultajove.cat