ESpaña-França
Hola! Duc amb el meu novio 2 anys, dels quals hem passat més d'un a distància perquè ell va haver d'anar-se'n a viure a França. Com está tan lluny sempre passen uns 3, 4 o, com a molt poc, un mes i mig fins que ens veiem. Aquesta vegada en seran sis...
Ultimament tinc molts de dubtes, tenim 16 anys (estem junts des dels 14 i és amb qui he perdut la virginitat) som joves, amb molta vida per davant i ell em diu que vol estar amb mi sempre i encara que ell hagi sigut molt especial per a mi no sé que fer. Jo abans estava bojament enamorada, pero ara ja no és com abans, i més amb la distància de pel mig. Al principi parlavem molt pero ara ja casi no sé ni que fa. És frustrant estar amb algú sense estar amb ell. Penso que podria estar aquí amb altres nois, probar altres coses, sense preocuparme de res. Pero em sap molt de greu deixar-ho anar, després de tot...
El més estrany és que avegades miro fotos nostres i sento fastig, de com dos persones com nosaltres podem estar juntes. Penso que es un raret, abans m'agradava tant que no m'importaba pero ara no sé que fer. Em fa pena deixar-lo i, si ho fes, lo pitjor seria si després m'arrepenteixo. Hauria perdut l'home de la meva vida?
InterPersonal

Hola Désolé!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
Mantenir una relació a distància no és gens fàcil. I els pensaments i dubtes que tens són molt freqüents en persones que mantenen una relació d'aquest tipus. També és normal que passeu per alts i baixos en la relació.
No podem estar amb algú perquè ens faci pena deixar-lo, no seria just per cap dels dos. Sempre que es pren una decisió important, poden venir pensament com "m'hauré equivocat?", i són del tot normals. De totes maneres, quan en una decisió es valoren els pros i contres, s'analitza bé que se sent, i que realment es vol, segurament s'haurà pres la millor decisió.
Nosaltres no et podem dir què has de fer, però escolta el teu cor, sigues sincera amb tu mateixa i valora si vols seguir amb ell o bé deixar-ho. Recupereu el contacte que teníeu abans, parleu-ne amb calma i decidiu què és millor per a tots dos.
Esperem haver-te pogut ajudar una mica.
Una abraçada ben forta i ànims!
Mariona Busto
www.consultajove.cat