DUBTES%&******
Hola!
Tinc 12 anys i ja tinc pèls allà abaix... Però no tinc la regla. Em surt bastant fluix. Sóc alta i estic més desenvolupada que les altres. Poques vegades em fa mal la panxa i no sento res extrany a part del fluix. Em podríeu dir alguns símptomes, siusplau?
Un altre dubte, per el que vist, hi ha moltes nenes que es depilen lo de baix. La veritat és que a mi, no m'agradaria gens i a més ho trobo molt dolorós. Però als nois el hi molesta? I ha en realitat moltes noies que ho fan?
L'altre és que, quan era petita em posava la manta o algo entre les cames i llavors, apretava o em movia i em sentia bé. Ara això em fa poc afecte i crec que necessito sentir això però millor. No em vull posar dits i això del clítoris em fa un cert respecte, alguna mena de masturbació però sense gaire contacte?
L'últim, és que, hi ha un noi al meu poble que, és que diguem "popular", però ell sempre m'agafa i ens abracem i tal. No m'agrada, el trobo un xulo, però quan em toca o hi ha contacte, de repén em poso calenta i tinc ganes de passar de la ralla, també em noto molla. M'agrada de veritat? Què pot ser?
Moltes gràcies per tenir el consultori, ens ajudeu molt.
Petons!!
IESP

Hola Srtjo!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies a tu per escriure'ns!
Anem per parts: els canvis que estàs experimentant, pèls al pubis i augment de la quantitat de flux vaginal, són canvis propis de la pubertat, per tant no t'has de preocupar perquè és del tot normal. Cada noia es desenvolupa a un ritme deferent i podràs observar entre les teves amigues variacions en el creixement. Durant aquests anys aniràs experimentant més canvis a nivell físic i també psicològic.
Referent a la depilació dels genitals. El més important és que el portis com a tu t'agradi. Si a tu no t'agrada gens portar els genitals depilats, no tens per què fer-ho. No a tots els nois els hi agrada que estigui depilat, per gustos colors! Ni totes les noies el porten depilat. Així que no et preocupis, el més important és que a tu t'agradin els teus genitals, amb o sense pèl!
Pel que fa a la masturbació, no has de fer res que tu no vulguis fer. Si no vols introduir-te els dits ni acariciar-te el clítoris directament no tens per què fer-ho. Tu mateixa vés buscant què és el que més t'agrada, experimenta i de mica en mica aniràs coneixent-te millor. Pren-t'ho amb calma!
Per últim, i en referència a aquest noi del teu poble, podem sentir atracció sexual sense que hi hagi enamorament. Nosaltres no podem dir-te si t'agrada de veritat o no, això només ho saps tu.
Esperem haver respost als teus dubtes!
Una abraçada ben forta bonica!
Mariona Busto
www.consultajove.cat