Problemes amb els tampons!
Hola Adolescents!
Tinc problemes per posar-me tampóns, cada vegada que ho intento em fa mal i mai he aconseguit arribar a posar-me'n un. No se si hi han més noies que els hi passa el mateix que a mi però no en conec a cap. Fins ara he estat evitant-ho però quan arriba l'estiu sempre ho passo malament. M'agradaria saber si hi ha alguna forma de solucionar-lo o alguna cosa per l'estil.
Moltes gràcies i petons :)
IESP

Hola Lilgirl1998!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Moltes noies s'han trobat amb la mateixa dificultat que tu els primers cops que han intentat posar-se un tampó, així que tranquil·la.
El primer de tot és que estiguis relaxada a l'hora de posar-te'l, ja que si no la musculatura de la vagina es tensa dificultant l'entrada del tampó. Compra la mida més petita per començar, amb aplicador de plàstic perquè tot sigui més fàcil. Agafa un mirall petit i observa els teus genitals, localitza bé l'entrada de la teva vagina per on has d'introduir el tampó.
Busca una postura en la qual estiguis còmode, asseguda a la tassa del WC, dreta amb una cama aixecada recolzada sobre el WC, estirada, dreta amb les cames separades... busca aquella amb la qual tu et sentis millor i estiguis més relaxada. No et posis nerviosa. Si veus que no entra i que et fa mal, intenta relaxar-te i prova-ho una mica més tard. Un cop aconsegueixis introduir-lo, si et fa mal és que no el tens ben col·locat, així que retira'l i posa-te'n un altre.
Com tot aprenentatge requereix pràctica. De totes maneres si veus que et fa mal i no ho aconsegueixes et recomanem que facis una visita de revisió amb el ginecòleg perquè pugui valorar què està passant.
Esperem haver-te ajudat una mica!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
www.consultajove.cat