Probleemaa d'amoor i autoestima! AJUDEUME SIUSPLAAAAU!
Hola! Bueno la vritat és que nose com començar explicar el meu problema pro bueno aquí va:
Fa cosa d'uns tres anys vaig coneixer a un noi que va entrar nou a l'escola, a la meva classe i desde gairebé el principi ens vam començar a portar molt bé. La cosa és que al principi pensava que m'agradava peró després vaig arribar a la conclusió de que no peró l'any passat vam començar a parlar més i més i quan arribava a casa hi havia dies en que pensava en ell i altres que no i llavors vaig pensar en que només sería atracció ( ja que el noi m'atrau físicament ). La cosa està en que quan va acabar el curs passat, 1er de batx, per fer 2n vaig canviar d'escola i vam començar a perdre el contacte fins que a festes major ens vam trobar i vam dir de quedar un día i així ho vam fer, vam quedar peró després d'aquell día no em tornat a parlar més i ara m'estan entran unes ganes boges de veure'l i parlar amb ell ni que sigui 5 minuts peró nose que fer perqué si ell no m'ha tornat a parlar serà per algun motiu... nosé si es que des del principi m'ha agradat o que... També ultimament em sento molt molt sola en quan a temes d'amor ja que necessito carinyo i no trobo a la persona adequada i quan crec que la he trobat o no ho soc jo per ell o simplement el deixo escapar... També tinc l'autoestima molt baixa i suposo que aixo també influeix...
Nose que fer, nose si parlarli o no ni com trobar a la persona adequada i saber si ho és i tampoc ser com millorar l'autoestima ja que he llegit moltes coses per intentar millorarla peró no hi ha manera... cada día que em miro al mirall em veig pitjor i apart trobo que el meu cos és molt lleig...
Bueno espero que pogueu ajudar-me, us ho agrairia moltíssim!
un petó i moltes gràcies (L)
InterPersonal

Bon dia Judy17,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
En primer lloc dir-re que l'autoestima és una part fonamental del nostre benestar, però hi ha moments a la vida en què ens fa la punyeta i no ens deixa estar bé. Millorar-la necessita el seu temps i a vegades cal molt esforç per saber-la mantenir.
Si et centres únicament en el teu físic deixes de banda moltes altres coses fantàstiques que segur que tens. N'estem segures que tens moltes qualitats a destacar. Et proposem que dediquis 5 minuts al dia a pensar en totes aquestes coses positives que tens i que t'agraden de tu. No et centris únicament en coses físiques. Apunta-les en un paper. Probablement al començament et costi més, però de mica en mica et resultarà més fàcil. Rellegeix la llista cada cop que sentis que l'autoestima baixa una mica, t'ajudarà a fer-la pujar.
Potencia tot allò que t'agrada de tu i que et fa especial. Si et costa molt trobar-ho i omplir la llista, parla amb algun amic o amiga de confiança, amb els teus pares, ja veuràs com troben un munt de coses a destacar de tu, que et fan especial i única! Només t'ho has de creure! ;)
Reforça't per tot allò que fas bé! Sentir-te orgullosa dels teus èxits (aprovar un examen, fer un bon treball, ser un bon amic, etc.) t'ajudarà a augmentar la teva autoestima! Si tot i així veus que no aconsegueixes millorar, sempre pots buscar ajuda d'un professional, tenir una persona amb qui parlar i que ens pugui donar recursos pot ser una bona opció.
Pel que fa a aquest noi, és normal que et faci por i que tinguis dubtes sobre que fer i sobre si dir-li alguna cosa o no. Si ell no t'ha dit res, pot ser per molts motius, no ens hem de posar sempre en el més negatiu. Si no li dius res, et quedaràs amb les ganes de veure'l i parlar amb ell, per tant, que hi perds? El no ja el tens!! Posa-ho en una balança: no dir-li res i quedar-te com fins ara, o arriscar-te a dir-li alguna cosa tot i la por a la seva resposta.
Molts i molts ànims guapa!
Una abraçada!!!
www.consultajove.cat