Tinc els pits molts lletjos i tinc por que...
Hola, tinc 15 anys, i tinc els pits molt lletjos, els tinc caiguts, molt deformats, els mugrons molt grans, tinc por que al mantenir relacions sexuals em mirin els pits i pensin malament, de tant lletjos que els tinc ni els ensenyo a les meves amigues per dutxarme a piscina... No magraden gens, saps com fer algu? tinc por perque als 15 anys mes o menys ya es comensa a prepararse per tindre relacions sexuals... ajuda tinc por
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, t'he de dir que quan el cos està creixent podem trobar-nos que algunes parts no ens acabi d'agradar. En primer lloc et diria que tinguessis paciència, ja que encara has de fer canvis al teu cos i potser en un temps els pits agafen una millor forma! (moltes noies al principi els creixen els pits de manera desigual, o els mugrons abns que la glàndula mamària)
A part, et diria: són lletjos per tothom o només per tu? Pensa que quan tenim un complex físic normalment li donem més importància de la que té i pensem que els altres ho veuen igual. No t'ha passat mai que una amiga teva s'ha queixat d'alguna part del seu cos i tu has pensat "si no n'hi ha per tant!" ? I pensa que quan un manté relacions sexuals, sempre sentirà alguna inseguretat respecte al cos (és a dir, l'altre persona també!), però aixó no ha d'impedir gaudir ni passar-s'ho bé amb aquella persona que ens agrada ;)
Espero haver-te ajudat! Una abraçada!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat