Depressió???
Hola! Abans de res gràcies per atendre'm.
Doncs, aquest és el meu problema:
He estat mirant informació sobre la depressió i m'he trobat que alguns dels símptomes eren semblants però estic molt confosa, no sé si això és l'edat o podria ser un començament d'aquesta malaltia... Els símptomes que coincideixen són els següents:
-Baixa autoestima
-Sentiment d'inutilitat/tristesa
-Cansament (a vegades)
-Pessimisme
-I algun cop he pensat que seria millor morir (tot i que no tinc intencions de suïcidar-me, ni molt menys)
No sé, és que no vull afirmar que tinc depressió perquè és una malaltia greu i no es pot prendre a la lleugera, però estic preocupada... A més, tampoc estic infeliç tot el temps però joder... no sé que pensar. De veritat, ajudeu-me perquè m'agradaria tenir una idea de què em passa. No sóc tan infeliç però moltes vegades sí, potser només és una etapa, no ho sé... Agrairia molt que m'ajudessis a intentar fer-me'n una idea.
Moltíssimes gràcies de tot cor.
InterPersonal

Bon dia Maca,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Primer de tot dir-te que pots estar tranquil·la, encara que de vegades puguem sentir algun d'aquests símptomes, això no vol dir que tinguem depressió. Hi ha molts moments a la vida, i l'adolescència és un d'aquests moments, en els que podem sentir símptomes com els que tu comentaves: baixa autoestima, sentiments de tristesa, cansament... però això no vol dir, ni de bon tros, que estiguem passant per una depressió. L'adolescència és una edat de molts canvis i ens hem d'anar adaptant a poc a poc a ells.
Així que estiguis tranquil·la, tot el que sents és normal! Si en algun moment sents que alguna d'aquestes coses que comentes et sobrepassa i s'escapa del teu control, escriu-nos o demana ajuda a algun professional, estem aquí per ajudar-vos, en la mesura del possible, en totes aquestes coses que us preocupen.
Pel que fa a l'autoestima, et proposem que dediquis 5 minuts al dia a pensar en totes aquestes coses positives que tens i que t'agraden de tu. No et centris únicament en coses físiques. Apunta-les en un paper. Rellegeix la llista cada cop que sentis que l'autoestima baixa una mica, t'ajudarà a fer-la pujar.
Potencia tot allò que t'agrada de tu i que et fa especial. Si et costa molt trobar-ho i omplir la llista, parla amb algun amic o amiga de confiança, amb els teus pares, ja veuràs com troben un munt de coses a destacar de tu, que et fan especial i única! Només t'ho has de creure! ;)
Reforça't per tot allò que fas bé! Sentir-te orgullosa dels teus èxits (aprovar un examen, fer un bon treball, ser un bon amic, etc.) t'ajudarà a augmentar la teva autoestima!
Una abraçada!!
www.consultajove.cat