tinc por
hola, volia fer una consulta perque ultimament nose que em pasa...
sento que estic cambiant, i nose em sento rara i diferent, ja no em ric com abans i no tinc ganes de res. al começar l'institut es van començar a ficar amb mi i a insultarme, ara vaig a 3r i m'han cambiat de clasee i no es fiquen amb mi, nomes dos o tres tontos, em sentia be amb mi mateixa fins fa un temps... ara no m'insulten ni res, pero sent-ho que li caic malament a la gent, i jo els vui caure be, em fa por coneixer a alguna persona o perque penso que li caure malament, el que em apsa a vegades cuan estic amb algu es que nose que dir, i hi ha gent que diu que soc sosa. i tinc aquesta por continuament i vui perdrela pero no puc, vui caurali be a la gent i que es diberteixin amb mi, nose que fer enserio estic molt malament per aixo.
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
El que ens expliques és força comú. Estem tan pendents de què direm i com actuarem, que deixem de ser naturals i espontanis, de manera que els altres ens noten forçats. No vulguis impressionar a ningú, ni tampoc influir en el què pensaran de tu. Això no ho pots controlar (ni ara ni mai).
Per tant, la meva proposta és que primer et relaxis amb la gent que coneixes. Deixa d'intentar endevinar què pensen de tu i centra't en la conversa: "Què estan dient? De què parlen? Què en penses tu?" i intervenir en el moment en què et surti. Al principi potser intervindràs poc, però veuràs com mica en mica aniràs agafant confiança.
Quan et sentis a gust amb els teus amcis més propers, comença a fer aquesta prova amb la gent que no coneixes. Interessa't per ells, per les seves aficions o gustos.... descobriràs un món molt interessant!
I recorda: hem de tenir molt clar que no podem caure bé a tothom, i que - per sort! - trobarem gent amb qui tenim més afinitat i altres amb qui no connectem tant.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat