Pes ideal
Hola:)
Tinc 13 anys i em sento un pel grassa...Avans jo era primeta i estava molt contenta amb el meu cos, però quan em va venir la menstruació em vaig comensar a engreixar moltissim i ara no estic massa contenta amb el meu cos. Faig un esport, Natació. El problema és que no hi puc anar masses dies perquè hi ha dies que tinc masses deures i no hi puc anar. Medeixo 1'57 i peso uns 57 kg. Tinc el pes ideal? Com puc fer per aprimar-me rapidament?
Mil gràcies!!!
Sara Bujalance

Hola! Per la teva alçada el teu pes és correcte, estàs bé! No t'has d'amoinar! Pensa que totes les dones quan arriben a l'adolescència engreixen una mica i el seu cos canvia, desenvolupant pits i ampliant les caderes. Aquest canvi és natural i biològicament necessari, si les dones no tinguéssim les caderes amples no podriem parir i l'espècie humana s'acabaria. El fet de que les dones tinguin les caderes més amples és tan normal com el fet de que els homes tinguin l'esquena més ampla. El millor que pots fer per mantenir un pes correcte, com el que ja tens, és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide dels aliments), i fer esport habitualment, com la natació, que ja en fas. Seria convenient que fessis esport uns tres cops per setmana, sé que a vegades és difícil trobar temps amb els deures i l'escola, però val la pena trobar un forat a l'agenda per practicar esport, ja que és molt saludable! Un petó molt gran!!